Ruční mytí aut

Proč umývat auto ručně?

Ruční myti je nejšetrnější možný způsob umývání a čištění interiérů a exteriéru vozu. Už při základním mytí je vaše auto nejen důkladně očištěno, ale je mu dodána i základní ochrana laku před vnějšími vlivy. Tento způsob mytí bohužel žádné technologie dnešní doby nenahradí. V případě, že vozidlo pravidelně nemyjete nebo myjete v kartáčových myčkách, kde dochází k poškození laku, vytváří se na něm vrstva silničního spadu, která na sebe váže další nečistoty, a karoserii velmi ubližuje. Při mytí a čištění nejčastěji používáme kosmetiku Sonax, Meguiars a Swissvax.

Voskování

Každý vosk by měl být aplikován na dokonale čistý povrch. Po důkladném umytí vozidla včetně skel, kol a ostatních částí je nutné z laku odstranit drobné nečistoty, které mytím a leštěním z povrchu laku neodstraníte, a vzniká tak riziko poškození laku. Každé vozidlo, které opustí výrobní halu automobilky, je atakováno kontaminací z okolního prostředí. Drsnosti, které jsou způsobeny postupnou akumulací povrchových cizorodých látek, jsou příliš pevně vázány, než aby byly odstraněny normálním mytím. Nicméně mytí je nezbytné před samotným použitím speciální čistící hmoty. Tento speciální materiál, podobný plastelíně, je vynikající pro odstraňování již zmíněných nečistot z povrchu karoserie. Nejedná se však o plastelínu, ale směs měkkého plastu pryskyřice, v němž navíc mohou být umístěny abrazivní částice.

Voskování jako protekce

Bez ohledu na to jak kvalitní je lak na vašem vozidle, bude se celkový stav povrchu, časem více a více zhoršovat. Lesk laku se bude vytrácet a začnou se objevovat různé defekty a znečištění povrchu. Jedním z řešení jak ochránit vaše vozidlo a jeho lak před působením různých vlivů a znečištění je použití ochranného filmu-vosku. Podle původu máme vosky syntetické a přírodní.

Syntetické vosky jsou většinou produkty získané rafinací ropy a správně by se vosky ani neměly nazývat. Vhodný název je Sealant. Tyto produkty byly vyvinuty tak, aby zajistily maximální ochranu pro vaše vozidlo. Vyplňují, chrání a těsní povrch vůči nečistotám. Mezi tyto vosky patří i produkty nanokosmetiky. Tato nová technologie je odolná vůči detergentům, kyselinám a těžkým minerálům. Nazývá se také „keramikou", protože její hlavní složkou je oxid křemíku. Nanokosmetika je speciálně vyvinutá a vyrobená z nanočástic o velikosti do 30nm, které jsou pomocí vhodného rozpouštědla trvale rozptýleny v kapalném prostředí kosmetické emulze. Tyto pevné částice, jak už bylo řečeno, obsahují oxid křemíku, který zvyšuje odpudivost kapalin na povrchu i odolnost proti mechanickému opotřebení či poškození, zvyšují tepelnou odolnost, odolnost vůči kyselinám a chemikáliím, odolnost proti UV záření a zvyšují otěruvzdornost.

Přírodní vosky: Nejznámějším přírodním voskem používaným k ochraně povrchu automobilu je karnaubský vosk. Je velmi tvrdý ve své přirozené podobě. A proto, ty nejlepší karnaubské vosky obsahují maximálně 2/3 přírodního vosku. Čím vyšší je obsah přírodního vosku, tím vyšší je i cena produktu, pohybuje se od 1.000 CZK až po 700.000 CZK za balení 200g.

Renovace laku

Co je renovace laku strojním leštěním?

Leštění je proces opracování povrchů, při kterém dochází k velmi jemnému odběru materiálu, řádově v mikrometrech. Při leštění laků automobilů dochází působením abraziv k velmi jemnému broušení povrchu, jehož stopy, ale nejsou pouhým okem viditelné. Hlavním účelem je zlepšení vzhledu a zvýšení kvality povrchu laku na vašem vozidle. Samotné leštění je velmi náročný zásah do laku a vyžaduje jednak zkušenosti, jednak použití profesionálního vybavení počínaje měřičem vrstvy laku, leštičky s přesným nastavením otáček, přes sady leštících kotoučů různých tvrdostí až po kvalitní leštící pasty. Vhodné pracovní prostory jsou nezbytnou součástí procesu. Vzdálenost mezi vozidlem a okolními stěnami musí být alespoň dva metry, protože některé typy vad na laku je možné vidět pouze pod určitým úhlem a z určité vzdálenosti. V neposlední řadě je potřeba dokonalé světlo. Po ukončení procesu leštění je nutné lak uzavřít protekcí neboli voskováním pro stálost povrchu a jeho ochranu. Ideální kombinace je s keramickou politurou.

Ruční mytí karoserie

Tuto službu provádíme v jednom ze dvou mycích boxů. Na místa, kde je uchycený hmyz, což bývá čelní maska, kapota, zpětná zrcátka a přední sklo, naneseme přípravek na odstraňování hmyzu, který je šetrný k laku karoserie, takže ji nevysušuje, ani nepoškozuje. Po jeho krátkém působení hmyz odstraníme houbičkou určenou k odstranění hmyzu a karoserii opláchneme tlakovým proudem vody (WAP). Dále se celá karoserie ručně umyje šampónem pomocí autohouby, potom se spláchne vodou, nastříká voskem, znovu opláchne vodou a speciální utěrkou z mikrovlákna vytře do sucha.Na požádání zákazníka provedeme i umytí a vytření rámů dveří a karoserie.

Čištění a ošetření pneu

Umyté a vysušené pneu natřeme pomocí houbičky speciálním přípravkem na oživení a zvýšení jejich elastičnosti, což zlepší vzhled a oddálí praskání a případné zteření pneu.

Vyčištění oken

Pokud vozidlo nebylo před tímto úkonem umyto, musí se všechna okna nejprve umýt a odmastit a potom se postupně čistí zevnitř i z venku pomocí speciální pěny, která nezanechává na oknech šmouhy. Odstraní se i zne- čištěné okraje na horní části dveřních oken, viditelné při jejich stažení.

Ošetření plastů interiéru

Nejprve spec. přípravkem zbavíme plastové části od prachu, mastnoty a jiných nečistot a následně je ošetříme přípravkem na oživení plastů, které obsahují vonnou přísadu.

Ošetření plast. dílů karoserie

Na umyté a vysušené plast. díly naneseme houbičkou spec. přípravek na oživení plastů karoserie, který vysušeným a vybledlým plastům vrátí jejich původní vzhled.

Luxování a suché čištění interiéru

Výkonnými vysavači odstraníme veškerý prach a hrubší nečistoty z očalouněného interiéru, do čehož jsou zahrnuty sedačky, čalouněné výplně dveří, podlaha a zavazadlový prostor, včetně podlahových koberečků a gum.

Tepování interiéru

Provádí se následně po luxování pomocí tepovacího stroje, za použití spec. nepěnivého přípravku, kterým se vlhkou cestou odstraňují zbytky prachu, nečistoty, zašlá špína a skvrny z čalounění. Na požádání zákazníka provedeme i tepování stropu interiéru.

Mytí a ošetření litých kol, poklic

Na litá kola nebo poklice se nanese rozprašovačem spec. přípravek na odstranění zapečeného prachu a grafitu, následně se hadříkem vytřou a opláchnou proudem vody.

Ošetření chromových dílů karoserie

Po umytí a vytření do sucha se chromové části ošetří spec. přípravkem a následně přeleští, čímž se na povrchu vytvoří ochranná vrstva a dosáhne se vysokého lesku.

Ošetření kožených sedadel

Kožená sedadla a ostatní části potažené kůží se jemně, ale pečlivě očistí, aby na povrchu nezůstal prach a nečistoty. Po oschnutí se do kůže vetře speciální přípravek na přírodní bázi, který se do ní vpije, ošetří ji, zvláční a oživí vzhled. Přípravek sám o sobě není mastný, takže sedadla nemohou znečistit oděv. Po asi 15 minutách se všechny kožené části otřou speciálním hadříkem pro případ, že by se v některých místech celá vrstva naneseného přípravku nevpila do kůže. Používáním tohoto přípravku se zabrání stárnutí kůže, a tím i jejímu praskání.

Renovace laku karoserie (základní)

Po umytí a očištění laku karoserie od nečistot, hmyzu a asfaltu se karoserie vytře do sucha a provede se ošetření venkovních plastů. Po té se matový a zoxidovaný lak leští excentrickou leštičkou Rupes s proměnnými otáčkami pomocí tekuté leštící pasty, která se nanáší na leštící kotouč. Postupně se přeleští celá karoserie, přičemž se použije podle zašlosti laku a hloubky oděrek hrubost leštící pasty. Po přeleštění celé karoserie se vozidlo umyje, vytře do sucha a je připraveno na provedení konzervace laku speciálním voskem. Při větším poškození laku nebo při leštění černé karoserie doporučujem spíše Hloubkovou renovaci laku viz Detailing.

Lokální odstranění defektů laku

Na umytý a vysušený lak karoserie, zbavený nečistot, hmyzu a asfaltu, se v místech, kde je lehce poškrábán nanáší brusná pasta, kterou se drobnější rýhy a škrábance odstraní úplně, větší z části. Přebroušená místa se ošetří a rozleští přípravkem s voskem.

Dlouhodobá (čtyřměsíční) ochrana laku Long Life

Tato služba se provádí na důkladně umytém a očištěném laku karoserie, po ošetření venkovních plastů. Při nanášení tohoto přípravku, které se provádí pomocí kotouče el. leštičky, jsou plasty chráněny tenkou vrstvou a přípravek neproniká do jejich pórů. Po nanesení přípravku na celý povrch karoserie se nechá přibližně 25 min. působit a potom se el. leštičkou rozleští do vysokého lesku. Na špatně přístupných místech se nanášení i leštění provádí ručně.

rucnimyti-pojistenivozidel@email.cz | +420 543 247 887, +420 777 718 525
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace